REFERANSEPROSJEKTER

SMAK Nordnorsk Matfestival

 

SMAK Nordnorsk Matfestival ble arrangert for første gang i september 2013. Dette er et årlig arrangement som arrangeres i Tromsø i uke 38, fredag og lørdag. SMAK har ca 70 000 besøkende (2017) og 60 utstillere (2017). Dette bildet er tatt fra Storgata i Tromsø mens SMAK-festivalen pågår.

Vår jobb i forbindelse med SMAK

 

VICAN har ansvaret for prosjektledelsen for hele SMAK-festivalen. Denne oppgaven betyr koordinering og sammensetting av utstiller. Vi tar hånd om kontrakter og økonomistyringen for festivalen og vi planlegger og tilrettelegger alle arrangement gjennom hele uka. VICAN er også bidragsyter i videreutviklingen av SMAK Nordnorsk Matfestival.

Arrangement

 

SMAK er for alle, store og små, turister og fastboende. Festivalen er en tilrettelagt arena for å smake nye smaker og en fantastisk arena for den store matopplevelsen. Du er hjertelig velkommen til å bli med på neste utgave av SMAK-festivalen.

Agenda Nord-Norge

Agenda Nord-Norge

 

Når en av Nord-Norges største konferanser skal gjennomføres, er planlegging og avvikling av konferansen viktig.

VICAN har vært produsent av konferansen siden oppstarten i 2014. I 2017 var vi med for fjerde gang. Agenda Nord-Norge flytter seg til en ny nordnorsk by hvert år. Det er en spennende utfordring hvor vi prøver å kjøpe våre tjenester lokalt. På denne måten blir vi kjent med og får jobbet med teknikere og andre fagpersoner fra hele landsdelen. Det kommer alle våre kunder til gode.

Sceneoppsett

 

Det visuelle er alltid viktig for oss. Når en konferanse pågår over flere dager må også sceneoppsett kunne varieres. På dette bildet er fine puffer brukt. Det er ikke ofte vi ser lederen i NHO, Kristin Skogen Lund, og LO-leder Hans-Christian Gabrielsen sitte på hver sin puff på scene, men som vi ser her fungerer det helt fint.

Sceneoppsettet må passe inn i konferansens profil. Dette gjelder deltakerene, men ikke minst også for de som skal stå, i dette tilfellet sitte, på scenen.

Full sal

 

Agenda Nord-Norge samler hvert år politikere, næringsliv og akademia i Nord-Norge for å bidra til at landsdelen løftes mot nye høyder gjennom diskusjon, kunnskapsdeling og nettverksbygging.

På konferansen er det mange hensyn å ta. Som for eksempel sikkerhet, programtider, at pauser er så lang som nødvendig etter antall deltakere og at alle i salen hører det som skjer på scenen like godt.

Med VICAN i produksjon blir alt dette ivaretatt, slik at oppdragsgiveren kan bruke sin tid på andre ting.

Næringslivsdagen

Næringslivsdagen Nord

 

NLD nord er en årlig næringslivskonferanse arrangert av næringslivet i Tromsø, for næringslivet i Nord-Norge.

Konferansen skal være en arena som bidrar til å inspirere og hedre nordnorske vekstbedrifter, samt være en motor for et engasjert og delingsorientert næringsliv i regionen.

VICAN har produsert konferansen i 4 år, i samarbeid med NLDs prosjektleder. Vår rolle i denne konferansen er alt fra program og innhold dagtid, til bevertning og underholdning på kvelden.

Underholdning

 

Konferansen består av et faglig seminar på dagtid og festmiddag med prisutdeling på kvelden. Vår oppdragsgiver ønsker en utradisjonell servering. Her jobber vi tett med kokker og servitører for å kunne tilfredsstille både øye og gane. Sammen klarer vi alltid komme frem til det lille ekstra.

Underholdning er en viktig del av kveldsarrangementet. På scenen står nordnorske artister. Noen er ukjent og på vei opp, mens andre er godt kjente artister, som i dette tilfellet med Halvdan Sivertsen.

Konferansier

 

Konferansierene har en viktig rolle i enhver konferanse. Det er de som holder i trådene og geleider oss gjennom dagen. Noen er profesjonelle og jobber som konferansier 100 prosent av tiden. Det eneste de trenger fra oss er fakta om alle som skal scenen, en god kjøreplan og en gjennomgang av dagen.

Andre gjør konferansier jobben ved siden av en helt annen jobb. Av og til for første gang. Men med kyndig veiledning fra oss, fakta om det som skal skje i løpet av dagen og øving – ja, da står resultatet til terningkast seks. Helt objektivt sett:-)

På bildet: Geir Bakkevoll og Anne Berit Figenschau

DGTL

DGTL

 

VICAN produserer mange spennende konferanser året gjennom for andre, men av og til oppdager vi et hull i markedet. Hull som vi tenker vi kan og vil gjøre noe med.

DGTL er en slik konferanse. Det var få konferanser om digital markedsføring i Nord-Norge. Vi gikk ut, fant samarbeidspartnere og laget DGTL, Nord-Norges største konferanse om digital markedsføring.

Innhold

 

DGTL er et samarbeid mellom iNord, iTromsø og VICAN, der alle parter jobber tett sammen om innhold, oppbygging og markedsføring. Vi sitter alle på ulik kompetanse og vi jobber med det vi kan best. I DGTL er vårt bidrag i hovedsak økonomistyring, innhold i programmet og selve gjennomføringen på konferansedagen.

DGTL-dagen er delt i to. Del 1, før lunsj, foregår i plenum, og del 2 etter lunsj, er delt i 3 deler med miniseminar og workshop. Dette er en konferanse som dekker behovet til den profesjonelle markedsfører og til den som jobber med facebooksiden til den lille butikken på hjørnet.

Foredragsholdere

 

DGTL har en god miks mellom nasjonale og regionale foredragsholdere. Når ulike bedrifter, med ulike behov, sitter i programkomiteen, blir programmet speilet av det. Noe for enhver.

VICAN er også med i programmeringen. Vi gjør dette for DGTL, men også for andre oppdragsgivere som ønsker bistand og innspill til planleggingen av sin konferanse.

Arctic Frontiers

Arctic Frontiers

 

Arctic Frontiers er en av Norges største konferanser, om ikke den aller største. Hvert år trekker den flere tusen mennesker til Tromsø en uke i januar.

Konferansen er internasjonal, og har fokus på miljø og bærekraftig utvikling i Arktis.

Arctic Frontiers bringer forskere, politikere og næringsliv sammen for å skape et bedre grunnlag for beslutninger og bærekraftig økonomisk utvikling i Arktis.

Produksjon

 

Arctic Frontiers er en stor konferanse med en krevende produksjon. Her bruker vi all vår kompetanse for å lage en kunnskapsarena som tilfredsstiller våre oppdragsgivere og de nasjonale og internasjonale gjestene på konferansen.

Sosialt

 

Nesten like viktig som det faglige innhold i en konferansen, er det sosiale og rammene rundt. På en stor internasjonal konferanse er det viktig at alle kan finne sosiale arenaer de trives på.

Bildet viser “poster session”, en del av programmet til Arctic Frontiers som kombinerer fag og sosialt i en hyggelig setting.

Kontakt oss

Send oss en e-post så følger vi deg opp asap!