Kurs: ITIL Foundation

Kurs: ITIL Foundation
Lengde
3 dager

Pris pr deltager (eks mva.)
14.000,-
Tips en venn
- eller sjefen din :)


 

ITIL® er et rammeverk for beste praksis innen IT-serviceledelse, basert på erfaringer fra offentlige og private virksomheter over hele verden.

ITIL har eksistert siden 1980 tallet og gjennomgått flere forandringer underveis. ITIL versjon 3 ble lansert i 2007 og i denne versjonen er det mer fokus på strategi og forretningsverdi, innføring av livssyklusperspektivet og at IT-tjenester skal støtte opp under virksomhetens øvrige strategier og mål.

 

Forkunnskaper

Dette kurset krever ingen forkunnskaper, men stoffet er meget omfattende og det bør settes av tid til gjennomgang av stoffet på kveldstid mens kurset pågår. Det vil bli delt ut et forslag på eksamensoppgave (m/fasit) som deltakerne blir bedt om å gjennomføre mellom dag 2 og dag 3 i kurset og som blir gjennomgått dersom det er ønskelig. Kunnskap om vanlige oppgaver hos en IT-driftsavdeling vil være en fordel, men intet krav.

 

Kursets innhold

  • Service livssyklus
  • Prinsipper og modeller
  • Generisk konsept
  • Utvalgte prosesser
  • Utvalgte roller

Etter endt kurs vil du ha:

  • lært de grunnleggende prinsippene som ITIL-rammeverket er basert på
  • etablert en forståelse og oversikt over de viktigste prosessene i ITIL-rammeverket
  • en felles terminologi med dine kollegaer, kunder og leverandører

 

Hvem kan delta på kurset?

Kurset passer for personer som er involvert i leveranse av IT-tjenester, eller er mottaker av IT-tjenester og ønsker en grunnleggende forståelse for hvordan ITIL kan øke kvaliteten i virksomheten.

 

Sted

Kurset holdes på LINKEN i Siva Innovasjonssenter Tromsø (tidligere Forskningsparken).

 

Påmelding

Påmelding er bindende. Mer informasjon knyttet til påmelding/endring/kansellering, finner du her. Påmeldingsfrist er 31. oktober 2016

Kursledere

Terje Hult

Terje har siden han startet med ITIL kurs holdt til sammen 182 kurs med over 1600 deltakere. På disse kursene har han oppnådd en gjennomsnittscore på 8,24 på en skala fra 1 til 9, hvor 9 er maks. De 2 siste årene har Terje holdt 53 ITIL relaterte kurs med nesten 600 deltakere og en snitt score på 8,38. Terje har holdt bedriftsinterne kurs for blant annet UDI, Atea, Evry, Computas, Forsvaret, NorgesGruppen, Rolls Royce, UNE, Helse Vest.

Hold deg oppdatert!

Få siste nytt fra VICAN kurs og Konferanse,
så slipper du å gå glipp av interessante kurs,
konferanser, nyheter og aktiviteter.